Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2015 16:31 - Да се разделят ли висшите учебни заведения на изследователски и образователни?
Автор: blogvalna Категория: Новини   
Прочетен: 4820 Коментари: 6 Гласове:
1

Последна промяна: 14.05.2015 10:25


Здравейте, блогъри! Тази седмица Ви питаме: Планира се разделянето на висшите учебни заведения на изследователски и образователни. Изследователските университети ще са тези, в които обучението е съчетано и с развиване на научна дейност, като те ще получават и по-голямо финансиране. Останалите ще могат да се борят да влязат в елита, ако гонят определените критерии. Какво е вашето мнение? Очакваме Ви на БлогБг.



Гласувай:
3


Вълнообразно


1. tomich - Поредната пълна тъпотия съчетана с ...
14.05.2015 21:59
Поредната пълна тъпотия съчетана с професионално невежество!
Задавам въпроса:по какъв критерий ще се определя разделянето на ВУЗ на "научноизследователскообразователни" и на "образователни"? Тези които предлагат тази идиотска идея или са абсолютни невежи, или съзнателно и целенасочено искат да разрушат и доунищожат и едва кретащата ни висша образователна система, тъй като: Първо, висшето техническо образование логично е свързано с изследователска дейност. То не е пълноценно, ако е отделено от научноизследователска дейност. Във всички големи прочути университети по света се създават условия и извършват интензивни научни проучвания и изследвания. Затова и ефектът, резултатите от такова комплексно образование са значителни. Второ. Небходими са научни изследвания, макар и не в мащабите на техническите науки, дори и в областта на хуманитарните науки (икономика, медицина, философия социология и други). Чисто теоретичното образование въобще е пълноценно и ползотворно, когато е тясно свързано с научни изследвания.
Не ми е известен източникът на "идеята" и неговите мотиви за това разделяне. Предполагам, че мотивите са или финансови или от шуробаджанарски сорт. Но всеобщата тъпня, възцарила се в нашата прогнила държава, не може друго да роди освен подобни глупости...
цитирай
2. stariatb - Сега не!
14.05.2015 23:51
При добра подготовка и справедлива оценка на студентите, може, ускорено, на по- напредващите, да се създадат специални условия за допълнителна научна подготовка и дейност, която е нужна на страната. /Нали за това говорите?/
Ако, обаче, се извърши нещо подобно, без наличието на посочените: добра подготовка, справедлива оценка и необходимост от научни специалисти, както е сега, ще бъде създаване на нови, ненужни, незаслужили привилегировани.
цитирай
3. dedenze - Някой се сети за соца и устройството на научните и учебни институти!
16.05.2015 15:40
tomich е напълно прав, а въпроса е зададен дилетански ! Мисля, че става дума за научно изследователските институти на времето, чиято образователна функция беше второстепенна! Това бяха ведомствени и фирмени институти занимаващи се с производствени въпроси, създаване и внедряване в производството на нови, модерни и наукоемки изделия. Например в рамките на ДСО "ЕЛПРОМ" имаше два такива ИЕТ и ИЕП "Н Белопитов", финансирани пряко от заводите на обединението и обслужващи отрасъла! Когато си ликвидирал родното си производство и структури, не си създал нищо ново, подобни институти е невъзможно да съществуват ! В България НЯМА достатъчно мощни частни фирми които да поддържат изследователски и развойни институти, да нови изделия и обучение! Казано по друг начин на една колониална държава без промишленост такава дейност, за съжаление, не е нужна ! Всичко трябва да бъде в рамките на учебните заведения и БАН ! Ако те действително не извършват изследователска дейност (по рано се наричаше НИС- научно изследователски сектор) трябва да им се отнемат названията и да се приравнят към простите училища, в които се изучава материал от висшите учебни заведения !
За сметка на това има 25000 НПО, финансирани от запада, САЩ, с политически задачи и цели!? Сред тях има и стотина синекурни института, като Институт за борба с тютюнопушенето, Институт за изследване на демокрацията ............ !? Те имат и изследователски функции, които се заключават в това- как да ни го начукат по-яко и завинаги !
цитирай
4. tomich - "Всичко трябва да бъде в рамките на учебните заведения и БАН !"
17.05.2015 13:09
По времето на СИВ(Съвет за икономическа взаимопомощ) наистина съществуваха огромен брой така нар. "научноизследователски институти" в почти всички страни от Варшавския договор. Те обаче стояха далеко от образователните висши учебни заведения. Тяхната единствена цел беше не да образоват, а да създават и внедряват в производството, както казва dedenze, "нови, модерни и наукоемки изделия" за нуждите на плановите социкономики на страните в СИВ, въпреки че тя беше обречена на провал, поради социално икономическата система. Искам да кажа, че по времето на тоталитарните комунистически режими не съществуваха тесни връзки и взаимодействия между наука и образование. Всичко беше подчинено на дългосрочна планова икономика. Това беше и една от главните причини за срива на тая икономика.
Проблемите идват не от това , че едни учебно-образователни институции водят научни изследвания, а други не. Те се появяват като следствие от липсващия или почти занемарен контрол от страна на съответните финансиращи, контролиращи и други органи и институции върху целесъобразността и полезността от научни изследвания и доколко в действителност са научни, а не лъженаучни.
Затуй и зададох въпроса по какъв критерий ще се определя разделянето на ВУЗ.
Необмислено , пресилено е обаче да се твърди "на една колониална държава без промишленост такава дейност, за съжаление, не е нужна !". Напротив, истинската а не псевдо научноизследователската дейност винаги е необходима. Новостите и откритията в науката са били и остават най-добрия ефективен начин за общия напредък на всяка държава.

цитирай
5. dedenze - Да tomich, констатацията е вярна:
17.05.2015 14:33
"Необмислено , пресилено е обаче да се твърди "на една колониална държава без промишленост такава дейност, за съжаление, не е нужна !". Напротив, истинската а не псевдо научноизследователската дейност винаги е необходима. Новостите и откритията в науката са били и остават най-добрия ефективен начин за общия напредък на всяка държава." НО:
Опитай да направиш следващата стъпка, къде е държавата, кой и как я управлява, как финансира наука, новости, дай боже открития!? Коя управлявана, зависима и колониална държава може да си разреши този лукс, в коя сфера, с чие решение и за сметка на какво! Та ние съсипахме образователната си система, какво остава за т.н. изследователска дейност, която беше една от водещите в света, затова 3 милиона българи са успешни навън, работят за други държави, когато тук в НРБ получиха добро, безплатно образование и подготовка ! На българите беше насаден крайно грешен път на развитие за който има само едно определение - геноцид и ликвидация...... Питате кой и по какъв критерии ще определя разделението на ВУЗ. Отговора е елементарен- по крайно некомпетентен, партиен критерии с елемент на келепир и далавера !!!!
цитирай
6. varg1 - Нищо
19.05.2015 18:37
не пречи всеки университет да развива и изследователска дейност.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: blogvalna
Категория: Новини
Прочетен: 532290
Постинги: 42
Коментари: 550
Гласове: 190
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031